Бути здоровим, жити активно - це стильно і позитивно!

Головним скарбом життя є не землі, що ти їх завоював, 
Не багатства, що їх маєш у скринях... Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти потрібно багато що знати.

Авіцена

 

Авжеж, всі ми хотіли б жити довго і плідно – тобто зберегти здоров’я на довгі роки. Від чого ж залежать наше довголіття і здоров’я? Як цього досягти? На те, чому і як довго ми живемо, впливає, перш за все, той спосіб життя, який ми ведемо.

Зараз дуже багато говорять про здоровий спосіб життя, та іноді він видається чимось абстрактним і нереальним. Але якщо поліпшити хоча б 7 ключових аспектів вашого життя - це одразу позначиться на його якості. Поєднавшись, ці чинники значно змінять життя, і ваша мета – довголіття та здоров’я – стане цілком досяжною.

Ось ці 7 ключових факторів правильного способу життя:

1. Режим дня.
2. Правильне харчування.
3. Відсутність залежності від шкідливих звичок.
4. Фізична активність.
5. Гарний настрій.
6. Підтримка родини.
7. Поступові і постійні кроки до поліпшення здоров’я і якості життя.

Здоровий спосіб життя робить нас енергійнішими, активнішими, дає нові емоції та дивововижно змінює всі аспекти життя, веде до здоров’я та довголіття. 

До Всесвітнього дня здоров'я ми підготували підбірку книг, яку пропонуєм вашій увазі.



Амосов М. Роздуми про здоров'я./М.Амосов. - Київ: Здоров'я, 1990

У книжці розповідається про те, як зміцнити своє здоров'я, продовжити активне творче довголіття, як краще організувати свою працю, відпочинок. Даються поради щодо раціонального харчування.





Єжова О. Здоровий спосіб життя: Навч.посібник./О.Єжова. - Суми: Університетська книга, 2017

У посібнику розглянуто сучасні проблеми, що стосуються здоров’я людини та її способу життя. Зокрема, приділяється увага таким актуальним питанням, як ціннісне ставлення до здоров’я, вибір продуктів харчування, вплив слабкоалкогольних напоїв на організм людини, використання в спілкуванні мобільного телефону, лихослів’я тощо. Може бути корисний для викладачів, майстрів виробничого навчання, вихователів і батьків.



Гренемаєр Д. Велика книга про здоров'я для усієї родини: енциклопедія./ Д.Гренемаєр. - Київ: Навчальна книга - Богдан, 2019

У книзі відомого німецького професора Дітріха Ґренемаєра у формі бесіди подано цікаву інформацію про будову і функціонування людського тіла, про зміни, що відбуваються в нашому організмі протягом життя, доступно описано складні психофізіологічні процеси. Автор вибрав доречний мовний стиль, правильний тон бесіди — коректний, відкритий, із м’яким гумором. На запитання малюків відповідає лікар. Його пояснення є наочним прикладом для батьків, як треба говорити з дітьми про складні питання фізіології людини, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, культуру тіла та почуттів.


Елрод Г. Чудовий ранок. Як не проспати життя./ Г.Елрод. - Київ: Наш Формат, 2017


Ця книга для усіх, хто хоче більше встигати, краще почуватися й реалізувати власний потенціал. З книжки ви дізнаєтеся, як перша година дня визначає ваш успіх. Вона допоможе вам знизити рівень стресу, підвищити продуктивність, поліпшити загальний стан здоров’я та нарешті почати жити так, як ви завжди мріяли.



Москоні Л. Їжа для мозку. Наука розумного харчування./ Л.Москоні. - Київ: Наш Формат, 2019

Наш мозок — особливий орган. Його робота безпосередньо залежить від їжі, яку ми споживаємо. У цій книжці нейродослідниця Ліса Москоні аналізує, що наука каже про харчування для здоров’я мозку, як раціон впливає на роботу цього органу й чому дієта для мозку може відрізнятися від тієї, що потрібна решті тіла. Книга для всіх, хто цікавиться здоровим способом життя, хоче покращити свій режим харчування, дізнатися більше про роботу мозку.



Мозлі М. Розумний кишківник. Як змінити своє тіло зсередини./ М.Мозлі. - Харків: Віват, 2020

Автор цієї книжки стверджує, що кишківник — наш «другий мозок»: він містить понад сто мільйонів нейронів. У формі мандрівки травною системою доктор Майкл Мозлі розповість про те, що роблять органи травлення і що стається, коли з ними щось не так. А ще запропонує науково перевірені методи, які допоможуть контролювати харчові вподобання й сприятимуть схудненню. Розкаже, як плекати «хороших» бактерій, що відповідають за нормальне функціонування кишківника, і як боротися з «поганцями», які викликають ожиріння та інші захворювання. Наприкінці книжки ви знайдете рецепти від дієтологині Тані Боровскі та лікарки загальної практики Клер Бейлі — весь арсенал засобів, щоб нормалізувати роботу кишківника й поліпшити загальний фізичний стан.


Самойленко Н. Їж, пий, худни. Здоров'я без дієт./ Н.Самойленко. - Київ: Книголав, 2018


Головний сучасний стандарт краси – це здоров'я. Контроль ваги, правильне харчування, фізичні вправи необхідні для того, щоб подовжити молодість організму й уникнути багатьох хвороб. Якщо вам здається, що виконувати всі ці приписи важко й марудно, книжка лікарки у сфері дієтології та ендокринології Наталії Самойленко допоможе розібратися у причинах виникнення зайвої ваги, підібрати раціон, сформувати звичку правильно харчуватися. 


Морін Е. 13 звичок, яких позбулися сильні духом люди./ Е.Морін. - Харків: Фабула, 2019

Тринадцять розділів цієї мудрої книжки не є контрольним переліком того, що потрібно робити чи ні. У ній описано звички, жертвами яких ми інколи стаємо.

Загалом книжку спрямовано на те, щоб допомогти вам знайти способи боротьби з життєвими негараздами і не втрапити при цьому до зазначених пасток.  Адже психотерапевти, як відомо, допомагають зібратися на силі, даючи поради щодо самовдосконалення, натомість авторка пропонує відсторонитися від того, що стало другою натурою, та зосередитися на тому, чого робити не потрібно. І це спрацьовує! Так, гарні звички важливі, однак часто саме погані заважають нам повністю реалізувати свій потенціал.

Коментарі