Кіт на ім'я Боб



26 червня – Міжнародний день боротьби проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу.

Наркоманія! Скільки смертей за цим словом, скільки болі, скільки поламаних життів? Дуже багато! І не відомо, скільки ще життів заберуть із собою в нікуди наркотики! Наркоманія  – хвороба, що характеризується непереборним потягом до наркотиків і викликає в малих дозах ейфорію, у великих – наркотичний сон. Систематичний вжиток наркотику з часом провокує неврологічні, психічні розлади; розвивається соціальна деградація, вражаються внутрішні органи. Схильні до прийому наркотичних речовин підлітки психологічно слабкіші від своїх однолітків. Вперше спробувати наркотики пропонують «найближчі друзі». Уколовшись, швидко одержуєш веселощі, але взамін поступово віддаєш життя. Більшість підлітків, які пробують наркотики, і не підозрюють, у що це обернеться для них в майбутньому. Наркомани – це люди без майбутнього. Вони втратили своє здоров᾿я й загрожують здоров᾿ю інших.

Задуматися над цією проблемою нам допоможе книга Джеймса Бовена « Вуличний кіт на ім’я Боб». Автор книги розповідає історію 33-річного вуличного музиканта, колишнього наркомана та безпритульного, якому допоміг змінити його життя простий кіт. Ця історія була перекладена 18 мовами.



Все почалось тоді, коли Джеймс підібрав пораненого кота та відніс його до ветеринарів. Антибіотики для Боба обійшлися йому в 28 фунтів стерлінгів, тоді як на день він заробляв лише 25. "Це були дійсно останні гроші, які в мене були, але я не думав, що це забагато для того, щоби помогти тому, хто цього потребував. Я завжди любив котів", - пригадує він.

За три тижні, коли кіт оклигав, Джеймс випустив його надвір, але Боб не збирався залишати свого нового друга. Він супроводжував його до місця роботи, навчився видиратися чоловікові на плечі. Поки Джеймс грав та співав, котисько був поряд, згорнувшись на килимку. У пари з’являлося дедалі більше шанувальників. Відео їхніх "перфомансів" потрапило на YouTube. Одного дня з Бовеном зв’язалася літературний агент, і вже за 6 місяців, якраз на день народження Джеймса, світ побачила його книга.

Отримавши перший чек зі свого гонорару, Джеймс сплатив борги, купив ветеринарну страховку для Боба, а собі – квиток до Австралії, де мешкала його мама.

Невигадана, але щира розповідь про двох невдах: колишнього наркомана і кота-безхатька, поступово виявляється історією справжньої дружби, боротьби і перемоги над світом злиднів і байдужості. Відверто і без прикрас Джеймс Бовен розповідає про складний підлітковий вік, власні помилки і їх наслідки, про десять років героїнової залежності, що здавалися суцільним сном, який тягнув його на дно так глибоко, що повернутися до нормального життя здавалося неможливим. Чарівне руде котисько з’являється у житті Джеймса мов хвостатий ангел-рятівник, і далі життя хлопця починає обертатися навколо Боба.

«Я ніколи не повернуся до наркотиків. Я забагато чого навчився та виріс… Це все завдяки йому. Я вперше відчув, що маю сім’ю. Він дав мені набагато більше, ніж просто дружнє спілкування. З ним я знайшов мету, якої мені не вистачало. Він зустрів тисячі людей, торкнувся мільйонів життів. Ніколи не було такого кота, як він. І ніколи більше не буде», – заявив власник кота Джеймс Боуен. У підсумку Бовен написав серію книг про свої стосунки з котом, перша з яких «Вуличний кіт на ім’я Боб» вийшла в 2012 році і стала бестселером.


 


Коментарі